2022-09-29 08:00Pressmeddelande

Intern och extern rekrytering till nya och tidigare tjänster på Olov Lindgren

Joanna Häikkilä, Niclas Andersson och Carl Berthammar. Foto: WebbkompetensJoanna Häikkilä, Niclas Andersson och Carl Berthammar. Foto: Webbkompetens

Fastighetsbolaget Olov Lindgren inrättar en ny teknisk avdelning och omstrukturerar samtidigt delar av organisationen. Rekrytering såväl internt som externt av flera roller är påbörjad.

Drift och underhåll av fiber och avancerad styrteknik i fastigheterna ställer nya och större krav varför företaget inrättar en ny teknisk avdelning för detta. Extern rekrytering av en teknisk chef pågår.

Nuvarande fastighetschef för bostadsförvaltningen Anders Fagerkrantz, som även varit chef över drift och teknik, har valt att gå vidare till annat företag och i samband med det koncentreras rollen till att endast omfatta förvaltning. Joanna Heikkilä blir fastighetschef för bostadsförvaltningen och Carl Berthammar blir drift- och energichef, båda har rekryterats internt. I samband med detta frånträder Joanna rollen som hållbarhetsansvarig, där extern rekrytering kommer påbörjas. Niclas Andersson, som tidigare varit chef över byggservice, får ny roll som servicechef med ansvar över både byggservice och fastighetstekniker.

– Det är roligt att vi har så kompetenta personer i företaget att vi kan tillsätta flera roller internt. Till följd av den interna rekryteringen samt att utvecklingen och komplexiteten inom både hållbarhet och teknik har ökat startar vi extern rekrytering till dessa roller, säger Sven Renström, vd på Olov Lindgren.

Den nya organisationen gäller från och med den 1 oktober 2022.