2024-04-03 11:00Pressmeddelande

Nästa fas i Olov Lindgrens bostadsbyggande

Snötäcket 7Fastighet Snötäcket 7, södra huset

Tre nya huskroppar tar form i Björkhagen där stommar, fasader och rumsindelningar snart är på plats. Olov Lindgren går in i nästa fas av byggprojektet och det spännande och viktiga arbetet med uthyrningen av hyresrättslägenheterna har påbörjats.

Olov Lindgren ger sina befintliga hyresgäster förtur till hälften av de nyproducerade lägenheterna och den andra hälften förmedlas av Stockholms Bostadsförmedling.

Totalt innefattar byggnationen 82 hyresrättslägenheter i blandade storlekar samt en modern förskola. Förskolan som kommer rymma 70 barn får moderna, ljusa och trivsamma utrymmen och en gård som lockar till lek och utveckling.

– Vi är glada över att kunna fortsätta bidra till Stockholms bostadsutveckling och i slutet av 2024 ser vi fram emot att få hälsa våra första hyresgäster välkomna till sina nya boenden. Förskolan flyttar in redan efter sommaren, säger Henrik Litsander, chef Affärsstöd på Olov Lindgren.

En milstolpe i utvecklingen av de nya bostadshyreshusen har påbörjats. I den viktiga processen med fördelningen av lägenheterna ingår allt från att de framtida boende anmäler sitt intresse till att lägenheterna får en hyresgäst som kommer att trivas så att husen snart fylls med liv och rörelse.

– Vår strävan är att skapa hem där människor trivs och vill bo länge, fortsätter Henrik.

Målet för fastighetsbolaget Olov Lindgren är att skapa moderna, hållbara och funktionella hyresbostäder som inte bara är estetiska, utan också långsiktigt praktiska. Varje detalj har noga övervägts – från golv till tak. Inredningen kommer att vara med fokus på funktionalitet, komfort och stil.

projektsidan finns mer information och bild över hur gatuvyn kommer bli när allt är klart. Här finns även en illustrerad typ-3:a där man kan klicka sig fram rum för rum och kika runt. Välkommen in och hälsa på!

Om Olov Lindgren

Olov Lindgren förvärvar och bygger samt förvaltar och utvecklar egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vi vill bidra till en klimatsmart stad. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Olov Lindgren är ett familjeägt fastighetsbolag som äger och förvaltar 116 fastigheter i Stockholm, från Farsta i söder till Tensta i norr med störst koncentration på Södermalm. www.olovlindgren.se

Jeanette Ljungberg
Jeanette Ljungberg