2023-05-25 12:00Pressmeddelande

Nytt fastighetsförvärv av Olov Lindgren

Fastigheten Geten 21Fastigheten Geten 21

Olov Lindgren har förvärvat fastigheten Stockholm Geten 21 på Frejgatan 31, av S:t Johannes församling. Fastigheten som har haft samma ägare i drygt 110 år får nu en minst lika långsiktig ägare. Tillträde sker 1 juni 2023.

Fastigheten har ett fint läge intill Vanadislunden och innehåller lägenheter samt kontorslokaler. S:t Johannes församling hyr verksamhetslokaler i delar av fastigheten och kvarstår som hyresgäst. Med det nya tillskottet äger och förvaltar Olov Lindgren totalt 116 fastigheter, alla i Stockholm.

– Ett av stadens anrika kyrktorn är i behov av upprustning och genom att vi förvärvar fastigheten Geten 21 kan renoveringen genomföras. Det känns fint att Olov Lindgren är med och bidrar till bevarandet av Stockholms skyline, säger Sven Renström, vd på Olov Lindgren.

Fastigheten Stockholm Geten 21 uppfördes 1901 efter ritningar av arkitekten Ernst Haegglund, som bland annat har ritat Cirkus på Djurgården. 10 år senare färdigställdes en påbyggnad på uppdrag av S:t Johannes församling. Gatuhuset består av fem plan plus källare och vind och gårdshuset består av två plan.

Säljarens rådgivare var Fredegårds Fastighetsbyrå.

Olov Lindgren förvärvar och bygger samt förvaltar och utvecklar egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vi vill bidra till en klimatsmart stad. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Olov Lindgren är ett familjeägt fastighetsbolag som äger och förvaltar 116 fastigheter i Stockholm, från Farsta i söder till Tensta i norr med störst koncentration på Södermalm. www.olovlindgren.se