2021-05-05 12:45Pressmeddelande

Olov Lindgren rekryterar projektledare för ombyggnad och nyproduktion

Malin Arvidsson HedqvistMalin Arvidsson Hedqvist

Olov Lindgren har rekryterat Malin Arvidsson Hedqvist som projektledare till avdelningen Entreprenad och upphandling. Rollen innebär projektledning av större ombyggnadsprojekt samt nyproduktion av bostäder.

Flera fastigheter i beståndet har uppnått en ålder då det blivit dags för stambyte och i samband med det genomförs renovering och modernisering av bostäderna. Avdelningen Entreprenad och upphandling driver även projekt inom bostadsproduktion där nybyggnation av cirka 150 hyresrättslägenheter per år är inplanerat.

- Att underhålla våra befintliga hus men även bygga nya, är en stor del av vår verksamhet. Malin har bred erfarenhet inom byggproduktion och projekt vilket blir ett starkt tillskott till gruppen, säger Jonas Södergren, chef Entreprenad och upphandling på Olov Lindgren.

Malin Arvidsson är utbildad bygg- och fastighetsekonom och kommer närmast från Skanska, dessförinnan från Oscar Properties och Forsen Projekt där hon bland annat har arbetat som produktionschef inom stora projekt.

- Jag ser fram emot att få arbeta med det befintliga beståndet av fastigheterna och samtidigt vara delaktig i företagets och fastigheternas utveckling. Långsiktighet och utveckling är två av Olov Lindgrens kärnvärden som jag känner starkt för, säger Malin Arvidsson Hedqvist.

Malin tillträdde tjänsten som projektledare på Olov Lindgren den 3 maj.

Om Olov Lindgren

Olov Lindgren förvärvar och bygger samt förvaltar och utvecklar egna hyresfastigheter med bostäder och lokaler i Stockholmsområdet. Som långsiktig fastighetsägare tar vi ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvar. Vi vill bidra till en klimatsmart stad. Vår vision är hållbara miljöer där människor känner tillit till varandra. Olov Lindgren är ett familjeägt fastighetsbolag som äger och förvaltar 113 fastigheter i Stockholm, från Farsta i söder till Tensta i norr med störst koncentration på Södermalm. www.olovlindgren.se

Jeanette Ljungberg
Jeanette Ljungberg