Varje år genomför vi en kundundersökning i samarbete med Aktivbo, där hyresgästerna ger sina svar på hur de upplever vår service och produkt samt profil. Resultaten jämförs med de andra fastighetsbolagen som deltar i undersökningen. I torsdags korades vinnarna och Olov Lindgren fick stolta ta emot vinnarkristallen för Högsta profil för bostäder.
Inom kategorin Profil ingår frågor som bland annat handlar om hur hyresgästerna trivs och om vi är måna om våra hyresgäster. Närmare 97,7 % trivs och kan rekommendera Olov Lindgren som värd, visar resultatet. Upplevelsen av service och produkten påverkar också hur profilen uppfattas, så alla delar i undersökningen är viktiga. Vårt resultat i kategorin profil i senaste undersökningen blev 93 %, en ökning med drygt tre procentenheter sedan förra året.
- Att vi är stolta, det råder det ingen tvekan om! Även om tider förändras där tekniken förenklar alltmer, så vill vi fortsätta uppfattas som det personliga familjeföretag vi i grunden är. Den här vinsten är ett kvitto på att vi lyckats behålla det gamla i det nya, konstaterar Sven Renström, vd på Olov Lindgren.
Vinnarna utsågs bland de stora och medelstora företag som under 2018 genomfört kundundersökningar tillsammans med Aktivbo. Kundkristallen delas ut till de företag som enligt sina hyresgäster gjort största förbättring av sin service samt bästa totalresultat i kategorierna Service, Produkt och Profil.
Olov Lindgren AB är ett familjeägt fastighetsbolag som förvaltar 112 fastigheter i Stockholm, bestående av bostäder och kommersiella lokaler. Affärsidén är att äga, förvärva, förvalta och bygga hyresfastigheter i Stockholm. Fastigheterna finns inom Stockholms stad från Farsta i söder till Tensta i norr, med störst koncentration på Södermalm. www.olovlindgren.se