2021-09-22 11:00Pressmeddelande

Två nytillskott hos Olov Lindgren

Förvärv av Urvädersklippan Mindre 9Fastigheten Urvädersklippan Mindre 9. Foto: Webbkompetens

Fastighetsbolaget Olov Lindgren växer och har förvärvat ytterligare två fastigheter på Södermalm. Med de nya tillskotten äger och förvaltar företaget totalt 115 fastigheter, alla i Stockholm.

Fastigheten Urvädersklippan Mindre 9 på Götgatan innehåller kontor, bostäder och butiker med tillträde 30 september. Fastigheten Ångmaskinen 4 på Bergsunds strand består till största del av bostäder och tillträde sker 1 november.

– Nu har vi fyra hus på Götgatan och kan man spelet Monopol blir hyran 7 600 kr, men det är inte det kvadratmeterpriset vi har lagt in i vår förvärvskalkyl. Huset på Bergsunds strand är vårt tredje på gatan och även om vi har 44 fastigheter på Södermalm så finns ingen strategi att växa just där. Vi utvärderar köp av både kommersiellt och bostäder och att bygga hyresrätter i hela Stockholm, säger Sven Renström, vd på Olov Lindgren.

Säljare av fastigheten på Bergsunds strand är en privatperson och säljare av fastigheten på Götgatan är FPK Försäkringsbranschens Pensionskassa - Tjänstepensionsförening. Båda fastigheterna passar väl in i det befintliga beståndet. Husen har välbevarad stil från respektive byggår med tidstypiska detaljer och dekorativa fasader.

– De passar väl in i vårt långsiktiga perspektiv och det ska bli roligt att bli bekant med såväl hyresgäster som hus, kommenterar Sven Renström.

Fastigheten Ångmaskinen 4. Foto: Webbkompetens